Elaboration of a learning guide for the adaptation of a subject of Environmental Science to the European Space of Higher Education
Main Article Content
Abstract
A methodology for the elaboration of a learning guide for a subject of Biology placed in the first course of degree course of Environmental Sciences given in the Escuela Superior Politécnica (Polytechnic Superior School) of the Universidad Europea (European University) of Madrid is presented in this paper. A detailed explanation of the sections that the guide should contain and of how to proceed for its elaboration is included.
Article Details
How to Cite
Elaboration of a learning guide for the adaptation of a subject of Environmental Science to the European Space of Higher Education. (2009). Journal of Biology Education, 11(2), 9-17. https://doi.org/10.59524/2344-9225.v11.n2.23061
Section
Fundamentos, Investigaciones y Desarrollos
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que no se permite un uso comercial de la obra original ni de las posibles obras derivadas, la distribución de las cuales se debe hacer con una licencia igual a la que regula la obra original.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) después del proceso de publicación, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).
How to Cite
Elaboration of a learning guide for the adaptation of a subject of Environmental Science to the European Space of Higher Education. (2009). Journal of Biology Education, 11(2), 9-17. https://doi.org/10.59524/2344-9225.v11.n2.23061