Would the south be possible? Teaching biology when it is believed that nothing can be done
Main Article Content
Abstract
A pedagogical experience carried out in one of the schools called ZAP (Schools of Priority Action Zones) of the Autonomous City of Buenos Aires is described in this article. This experience was developed by a trainee and her professor of Biology Didactics. The activities proposed to the students of first year of said school, related to the content "classification of living beings", were especially thought in the framework of the "situated teaching" model.
Article Details
How to Cite
Would the south be possible? Teaching biology when it is believed that nothing can be done. (2009). Journal of Biology Education, 11(2), 43-47. https://doi.org/10.59524/2344-9225.v11.n2.23066
Section
Experiencias Áulicas
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que no se permite un uso comercial de la obra original ni de las posibles obras derivadas, la distribución de las cuales se debe hacer con una licencia igual a la que regula la obra original.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) después del proceso de publicación, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).
How to Cite
Would the south be possible? Teaching biology when it is believed that nothing can be done. (2009). Journal of Biology Education, 11(2), 43-47. https://doi.org/10.59524/2344-9225.v11.n2.23066