To learn and teach sciences in contact with nature
Main Article Content
Abstract
An educative experience developed with students of a school placed in the location of San Lorenzo, province of Salta is herein presented. The zone constitutes a prolongation of the eco-region of Las Yungas, characterized, among others, by the great arboreal diversity. It is shown how, during a field trip, the appropriate intervention of the teacher permitted to transform the students´ questions and observations into problems and hypotheses of work that led to an investigation about the relation of epiphytic species with native and exotic arboreal substrata. The experience is considered important, not only for the educative value but also for the social and cultural implications of it, since it was developed within the framework of the context of the school influence community.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que no se permite un uso comercial de la obra original ni de las posibles obras derivadas, la distribución de las cuales se debe hacer con una licencia igual a la que regula la obra original.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) después del proceso de publicación, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).