Enviromental transformations and native species recovery
Main Article Content
Abstract
An annual project carried out with secondary school students attending 2nd year is described in this paper. A comparison between a modified environment, Barrancas de Belgrano (Belgrano Ravines), and a natural environment, Reserva Natural Otamendi (Otamendi Natural Reservation) was established in order to analyze and reflect on the ecological processes and the effects of human action on the surroundings. This proposal permitted to do an analysis including cultural, social, educative, and legislative aspects as well as conservation policies. Besides, this project allowed students, active members of the community, to think and decide in a critically and consciously way about the use and conservation of the environment in general, and of the biodiversity in particular.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que no se permite un uso comercial de la obra original ni de las posibles obras derivadas, la distribución de las cuales se debe hacer con una licencia igual a la que regula la obra original.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) después del proceso de publicación, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).