Natural Science Education in the province of Salta: starting points for transformation
Main Article Content
Abstract
This paper shows the results of some reflections arising from the study that, since 1993, has been carried out on the teaching of Natural Sciences in the province of Salta (Argentina), as a further contribution to the educational transformation in the area. A situational panorama is described based on the quantitative and qualitative analysis of classroom practice, carried out in different educational institutions. Likewise, based on the teacher training implemented in the jurisdiction, alternatives are offered to review and rethink the practice itself, contributing at the same time to the critical analysis of science teacher training. Finally, it is proposed to evaluate the transpositional effects of the training, a work that is in full development stage.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que no se permite un uso comercial de la obra original ni de las posibles obras derivadas, la distribución de las cuales se debe hacer con una licencia igual a la que regula la obra original.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) después del proceso de publicación, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).
How to Cite
References
.