An integrative didactic experience of physics and biology.
Main Article Content
Abstract
This pt-oposal suggests an activity in the ares of the Natural Sciences that integrates Physica and Biology due
ro the singular possibilities of the circulatct-y system, and with apecial emphasis co the imthodological aspects
of the didactic process. This work was developed by an interdisciplinary team and denia with the main mechanical aspects of the drculatory system. They are developed didacticaily, talcing the trealmant of problematic situations as a methodological axis. The activitíes are designed so that the student's previous knowledge is usad and reconstructed signiflcantly. This proposal is alied in a training ccorse for Physics Teadiers.
Here, we prosear the facts that took place and the discussion of the final resulta, which we consider successful.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que no se permite un uso comercial de la obra original ni de las posibles obras derivadas, la distribución de las cuales se debe hacer con una licencia igual a la que regula la obra original.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) después del proceso de publicación, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).
How to Cite
References
Ganong, J. 1992. Fisiología Médica. 13° Ed. El Manual Moderno, M&ico.
Testut, L. y Latarget, A. 1983. Compendio de Anatomía Descriptiva. 22° Ed. Salvat
Cicardo, M. 1987. Biofísica. 8°F.d. López Librero Editores, SRL. Bs,As.
Pozo, J. 1. 1987. Aprendizaje de la Ciencia y Pensamiento Causal. Ed. Visor. Madrid.
Gil, D. Carrascosa, J., Furió, C., Martínez Torregrosa, J. 1991. La enseñanza de las Ciencias en la Educación Secundaria. Ed. Ice - Horsori. Barcelona.