Analysis of the reproduction concept in textbooks of the first stages in secondary school (EGB 3)
Main Article Content
Abstract
The treatment of reproduction concept in textbooks of the first years of secondary school from different publishers wascharacterized. The analysis was carried out taking into account the organization of each chapter, the approach, the development of six key concepts, the use of analogies and/or metaphors, illustrations and proposed activities. This analysis revealed two aspects to which textbooks respond: their role as commercial elements and their educational function. The lack of elements that contribute to the construction of the concept was remarkable.
Article Details
How to Cite
Peláez, C., Rodriguez, J. M., & Occelli, M. (2010). Analysis of the reproduction concept in textbooks of the first stages in secondary school (EGB 3). Journal of Biology Education, 13(2), (pp. 7-15). https://doi.org/10.59524/2344-9225.v13.n2.22296
Section
Fundamentos
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que no se permite un uso comercial de la obra original ni de las posibles obras derivadas, la distribución de las cuales se debe hacer con una licencia igual a la que regula la obra original.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) después del proceso de publicación, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).
How to Cite
Peláez, C., Rodriguez, J. M., & Occelli, M. (2010). Analysis of the reproduction concept in textbooks of the first stages in secondary school (EGB 3). Journal of Biology Education, 13(2), (pp. 7-15). https://doi.org/10.59524/2344-9225.v13.n2.22296