Participant Observation About a Science Fair Project at a Rural School in Brazil: Perspectives for Environmental Education Enhancement
Main Article Content
Abstract
In this study, we describe the planning, preparation and presentation of the ScienceFair Investigation at a rural school in Pernambuco, Brazil. We found that the students’ mainconcerns were related to health and environment, with emphasis on the problems of theircommunity. Students and visitors considered the experience to be very positive to improvetheir own knowledge and to help solve such problems in their community. The experiencehelped the students bring together the daily life of a scientist with their own reality living ina farming community with limited resources, and motivated them to keep on investigatingenvironmental problems around the school.
Article Details
How to Cite
Participant Observation About a Science Fair Project at a Rural School in Brazil: Perspectives for Environmental Education Enhancement. (2015). Journal of Biology Education, 18(2), (pp. 31-45). https://doi.org/10.59524/2344-9225.v18.n2.22469
Section
Investigaciones y desarrollos
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que no se permite un uso comercial de la obra original ni de las posibles obras derivadas, la distribución de las cuales se debe hacer con una licencia igual a la que regula la obra original.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) después del proceso de publicación, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).
How to Cite
Participant Observation About a Science Fair Project at a Rural School in Brazil: Perspectives for Environmental Education Enhancement. (2015). Journal of Biology Education, 18(2), (pp. 31-45). https://doi.org/10.59524/2344-9225.v18.n2.22469