Reflexiones sobre la formación inicial de los profesores de biología

Main Article Content

Elsa Meinardi

Abstract

A series of reflections related to the education of Biology professors are presented in this work in order to contribute to their professional as well as to their personal development. Our proposal is that the knowledge of what is considered relevant for the formation of young people should be used not only as feedback on the curriculum and the professors´ practices, but also feedback on the practices of teacher trainers.

Article Details

How to Cite
Reflexiones sobre la formación inicial de los profesores de biología. (2019). Journal of Biology Education, 10(2), 48-54. https://doi.org/10.59524/2344-9225.v10.n2.23358
Section
Revisiones y Comentarios
Author Biography

Elsa Meinardi

Profesora en Ciencias Biológicas. Bióloga. Magíster en Educación en Ciencias Experimentales y Tecnología. Doctora en Ciencias de la Educación.

Profesora Titular de Práctica de la Enseñanza. Departamento de Enseñanza de la Ciencia y la Tecnología. FCEFyN. Universidad Nacional de Córdoba.

How to Cite

Reflexiones sobre la formación inicial de los profesores de biología. (2019). Journal of Biology Education, 10(2), 48-54. https://doi.org/10.59524/2344-9225.v10.n2.23358

Most read articles by the same author(s)

<< < 1 2 3