Transpositional Effect of Science Training: analysis for EGB
Main Article Content
Abstract
This work sought to estimate the impact of Natural Sciences training in General Basic Education in the province of Salta, in order to evaluate its quality as a tool for change management that, guaranteed its transfer to the classroom, will support educational transformation. For this purpose, a situational analysis of the teaching of these sciences in General Basic Education -pre and post-training- was carried out, confronting it with the intentionality of these actions, in order to establish valid ways to propitiate from the training an optimal articulation between theory and practice, with alternative teaching models and attitudes committed to a new teaching role.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que no se permite un uso comercial de la obra original ni de las posibles obras derivadas, la distribución de las cuales se debe hacer con una licencia igual a la que regula la obra original.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) después del proceso de publicación, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).
How to Cite
References
.