School projects in Environmental Education: their educational and transformational potential transformative potential
Main Article Content
Abstract
This work is part of an investigation that analyses the issue of Environmental Education organized by school teachers taking into account educational and innovation alternatives for kids and adolescents, from a ncw conception of socio-environmental culture. Toe qualitative descriptive study is based on a complex pedagogic paradigm that incorporated the socio-environmental dimensión in tbc curricula and tries to articulate formative sequences that favour the developrnent of leaming communities, transforming the local spaces, Toe comparative study was carried out considering a sample of 10 proyects from an university in which 35 proposal form rural school and urban schools. Sorne theoretical categories that helped to orient the reading oí the projects as well as a transversal comparativo analysis berween the results of each ob- server-reader were established, lt shigbthy important the presence of the environmental perspective in the educational proposals in primary and high school levels, This implies that an environmental conception is limited to the natural.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que no se permite un uso comercial de la obra original ni de las posibles obras derivadas, la distribución de las cuales se debe hacer con una licencia igual a la que regula la obra original.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) después del proceso de publicación, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).
How to Cite
References
.