Evolution of alternative ideas of a group of Portuguese high school students on photosynthesis and cellular respiration
Main Article Content
Abstract
Thc alternauvc ideas of thc studcnts and his cvolution throughout thcir acadcmic lifc constirutc a prepon- deran! aspcct that determines tbc wholc lcaming. Thcrcfore, his dcrcction and analysis can contributc de- cisivcly to a cognitivc rcstructuration that lcads to a significant leaming. In this work wc dctcctcd sorne alternativo ideas of thc siudcnts on pbctosynthcsis and ccllular rcspiration and his cvolution is also analy- sed along thc sccondary cducation in a sehool of Portugal.
Article Details
How to Cite
Evolution of alternative ideas of a group of Portuguese high school students on photosynthesis and cellular respiration. (2004). Journal of Biology Education, 7(1), 10-20. https://doi.org/10.59524/2344-9225.v7.n1.36623
Section
Fundamentos e Investigaciones
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que no se permite un uso comercial de la obra original ni de las posibles obras derivadas, la distribución de las cuales se debe hacer con una licencia igual a la que regula la obra original.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) después del proceso de publicación, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).
How to Cite
Evolution of alternative ideas of a group of Portuguese high school students on photosynthesis and cellular respiration. (2004). Journal of Biology Education, 7(1), 10-20. https://doi.org/10.59524/2344-9225.v7.n1.36623
References
.