Educational Research in the subject Comparative Anatomy, Bachelor's Degree in Biological Sciences
Main Article Content
Abstract
The investigative methodological proposal that has been developed since 1996 in the subject ''Comparative Anatomy" confronts students with a specific problematic situation that includes the background from which they must identify a problem, develop hypotheses and make predictions and test them, discuss their results and draw conclusions. During the year 2000, an evaluation of the teaching-learning process was implemented through case studies. The objective of the educational research was to analyze the dynamics of the teaching-learning process based on a qualitative and descriptive study that allowed validating the implemented methodological proposal in practice. The information was obtained through: personal documents; narrative records; surveys and the opinion of participating teachers. In spite of the difficulties encountered in the first stages of the development of their "little research", the students reached a level of personal satisfaction greater than that achieved by the "mere" passing of a subject, since this proposal allowed them to feel like real actors in their training. For the teachers involved in the process, the results obtained were positive.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que no se permite un uso comercial de la obra original ni de las posibles obras derivadas, la distribución de las cuales se debe hacer con una licencia igual a la que regula la obra original.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) después del proceso de publicación, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).
How to Cite
References
.